zaterdag 21 februari 2009

De bijbel voor jullie



Dit is de bijbel waar we op dit moment in lezen. Adam wil eigenlijk niets liever dan dat ik hieruit voorlees. De hele dag, als het even kan. Véél interessanter dan alle andere boeken.

Ik vind het ook leuk om uit voor te lezen. Veel dingen weet ik maar half, of weet ik niet goed te plaatsen. Nu ik het allemaal weer lees, mét wat achtergrondinformatie die ook tussen de teksten door staat en de kaartjes die in het boek staan, heb ik toch regelmatig een aha-erlebnis.

Hier staat wat meer informatie over deze bijbel.

Niet te moeilijk, niet te makkelijk (wat is dat toch leuk dat je kind(eren) ouder word(t)(en), dat je dan ook zelf meer kan genieten van de boeken die je voorleest!)

1 opmerking:

  1. Hoi,

    ik heb deze bijbel ook wel eens in huis gehad, maar ik geloof dat ik hem vrij moeilijk vond voor de kinderen. Op dit moment lezen we Woord voor Woord van Karel Eykman.

    Elke keer als we een kinderbijbel uit hebben haal ik in de bibliotheek een nieuwe en beginnen we opnieuw. Nog even afgezien van het religieuze aspect vind ik het belangrijk dat mijn kinderen het cultuurgoed van de bijbel kennen.

    Een ark vol verhalen viel ook erg goed bij de kinderen.

    Ik vind dit trouwens een erg leuk blog, en ga er een link naar plaatsen op mijn boekenblog!

    Bedankt voor je reactie op mijn blog Berichten van Het Moederfront. De docenten blijven maar zeggen dat de citotoets er niet toe doet, maar tegelijkertijd hanteren middelbare scholen toch echt minimale toelatingsscores...

    BeantwoordenVerwijderen